Recency Bias: Recency Effect(최근성 편향: 최근성 효과)
Posted By: Steve Burnson:
Recency bias is a cognitive based bias that gives more meaning to the most recent events that have happened versus older and more distant ones. It is a type of memory bias giving the most weight and importance to things more easily remembered due to the short time frame from occurrence. This can be seen in court when the closing lawyer’s arguments may carry more weight with jurors when they are the last thing heard before deliberation.
최근 편향은 더 오래되고 더 먼 사건에 비해 일어난 가장 최근 사건에 더 많은 의미를 부여하는 인지 기반 편향입니다. 기억 편향의 일종으로 발생 시간이 짧기 때문에 기억하기 쉬운 일에 가장 큰 비중과 중요성을 부여한다. 이는 최종 변호사의 주장이 심의 전에 마지막으로 들리는 것이 배심원에게 더 큰 비중을 줄 수 있는 경우 법정에서 볼 수 있다.
Recency bias can effect annual job performance reviews when the supervisor remembers the past two months better than the previous ten months of the year when they were so long ago.
최근 편향은 감독관이 지난 2개월을 아주 오래 전 10개월보다 더 잘 기억할 때 연간 업무 성과 평가에 영향을 미칠 수 있다.
Recency bias can have a powerful effect on investors and traders as a recent strong bull market can lead to a bullish bias with traders not being able to identify a change in a market trend for a long time after it happens. It can also lead traders to be unable to buy into a market after a bear market is over and a new bull market begins when they still have a fresh memory of the plunge in prices. Investors tend to stay with the stocks that did the best in the last run up (장,경기장)and unable to reset their portfolios to the newest leaders in a market cycle.
최근 편향은 그것이(추세변화) 일어난 후 추세의 변화를 오랫동안 파악하지 못하는 거래자에게 있어서는 강세 편향을 초래할 수 있기 때문에 투자자와 거래자들에게 강력한 영향을 미칠 수 있다. 이는 또한 약세장이 끝나고 가격 폭락에 대한 신선한 기억이 아직 남아 있을 때 새로운 강세장이 시작된 후에 거래자들이 시장에 매입할 수 없게 만들 수 있다. 투자자들은 지난 장에서 가장 잘한 종목에 머물러 있고 시장 주기에서 가장 최근의 리더들에게 포트폴리오를 리셋하지 못하는 경향이 있다.
Recency bias in the financial markets can lead to being late for each market move as a view gets stuck on the most recent chart direction, momentum, or volatility and unable to see change when it occurs. Financial markets can be so difficult to profit from as the timing of investors can be too late due to the recency bias based on the last move in price action.
금융시장에서 최근편향은 시선이 가장 최근의 차트 방향, 모멘텀 또는 변동성에 고정되어 있어서 변화가 발생했을 때 변화를 볼 수 없기 때문에 각 시장 움직임이 늦어지는 것을 촉발할 수 있습니다. 금융 시장은 가격 행동의 마지막 움직임을 기반으로 한 최신 편향으로 인해 투자자의 타이밍이 너무 늦을 수 있기 때문에 이익을 얻기가 매우 어려울 수 있습니다.
Recency bias relates closely to the recency effect. When asked to recall a list of items in any order (free recall), people tend to begin recall with the end of the list, recalling those items best (the recency effect). [1] This leads to a bias based on memory that few people realize is happening.
최근 편향은 최근 효과와 밀접한 관련이 있습니다. 어떤 순서로든 항목 목록을 회상하도록 요청받을 때(무료 회상) 사람들은 목록의 끝 부분부터 회상을 시작하여 해당 항목을 가장 잘 회상하는 경향이 있습니다(최근성 효과). [1] 이것은 소수의 사람들이 일어나고 있다는 사실을 인지하지 못하는 기억에 기반한 편견으로 이어집니다.
The broader view of this phenomenon is the serial-position effect which shows that not only is their a recency effect but also a primary effect. The primary effect is what allows people to remember their first love, their first car, and their first investment so well as(만큼이나) more weight is also given to the first items in a sequence as their novelty(새로움) makes them more memorable being the first in a data series.
이 현상의 더 넓은 관점은 그들의 최근 효과뿐만 아니라 주된 효과임을 보여주는 직렬 위치 효과이다. 주된 효과는 사람들이 첫사랑, 첫 번째 자동차, 첫 번째 투자를 기억할 수 있게 해주며, 그들의 새로움이 데이터 시리즈의 첫 번째가 기억에 더 남게 하기 때문에.순서대로 첫 항목에 그 만큼이나 더 많은 가중치가 부여된다
This is why quantified data and a systematic process is more reliable than memory when analyzing investments and trades.
투자와 거래를 분석할 때 메모리보다 정량화된 데이터와 체계적인 프로세스가 더 신뢰할 수 있는 이유입니다.
Primacy (우선 순위) Intermediate(중간)Recency(최근) Position in sequence(위치 순서대로)