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What is Web 3.0?(웹 3.0이란 무엇입니까?)

효성공인 2021. 12. 18. 12:50
 

What is Web 3.0?(웹 3.0이란 무엇입니까?)

There has been three distinct World Wide Web phases so far in its evolution.진화에는 지금까지 세 가지 뚜렷한 World Wide Web 단계가 있습니다.

 

Web 1.0 was the first stage of the World Wide Web’s evolution that lasted from approximately 1991 to 2004. The first phase had fewer content creators than later phases. Most users on the early internet were simply consumers of website content, and bloggers, or eCommerce shoppers. Most interactions were limited to comment sections and message boards. There were personal web pages but they consisted mostly of pages created once with little if any changes as they were for informational purposes only not interaction. Web 1.0 was the informational age of the internet as a new form of posting to a wide audience. It also created the ability to buy online from a larger sample size of sellers. Email and instant messaging was the primary form of one on one communication on the early internet. Web 1.0 was the informational consumer and one on one communication age of the internet.

Web 1.0은 대략 1991년부터 2004년까지 지속된 World Wide Web의 진화의 첫 번째 단계였습니다. 첫 번째 단계는 이후 단계보다 더 적은 수의 콘텐츠 제작자를 보유했습니다. 초기 인터넷의 대부분의 사용자는 단순히 웹 사이트 콘텐츠의 소비자이자 블로거 또는 전자 상거래 쇼핑객이었습니다. 대부분의 상호 작용은 댓글 섹션과 게시판으로 제한되었습니다. 개인 웹페이지가 있긴 하지만 상호작용이 아닌 정보제공을 목적으로 하여 거의 변경 없이 한 번 생성된 페이지로 구성되어 있습니다. 웹 1.0은 광범위한 청중에게 게시하는 새로운 형식으로서 인터넷의 정보화 시대였습니다. 또한 더 많은 샘플 크기의 판매자로부터 온라인으로 구매할 수 있는 기능도 만들었습니다. 이메일과 인스턴트 메시징은 초기 인터넷에서 일대일 커뮤니케이션의 기본 형태였습니다. 웹 1.0은 정보 소비자이자 인터넷의 일대일 커뮤니케이션 시대였습니다.

During the evolution to Web 2.0 between 2004 to today, all internet users began having their own social network profiles that started with MySpace and exploded in popularity with Facebook and Twitter along with others. Personal blogs became popular starting with sites like Blogger and Tumblr then bloggers began to create their own websites that they owned. YouTube gave their content creators a popular platform to reach the world through videos and be monetized. Podcasts gave creators the ability to create their own audio platforms to speak to the world.

2004년부터 오늘날까지 웹 2.0으로 진화하는 동안 모든 인터넷 사용자는 MySpace로 시작하여 다른 사람들과 함께 Facebook 및 Twitter에서 폭발적인 인기를 얻은 자신의 소셜 네트워크 프로필을 갖기 시작했습니다. 개인 블로그는 Blogger 및 Tumblr과 같은 사이트에서 시작하여 인기를 얻었고 블로거는 자신이 소유한 웹 사이트를 만들기 시작했습니다. YouTube는 콘텐츠 제작자에게 동영상을 통해 전 세계에 도달하고 수익을 창출할 수 있는 인기 있는 플랫폼을 제공했습니다. 팟캐스트는 제작자에게 자신만의 오디오 플랫폼을 만들어 세상에 말할 수 있는 능력을 제공했습니다.

Web 2.0 was the beginning of the two-way communication between creators and consumers of that content in different types of media. Everyone could create their own platform for communicating with the world and it became a two-way conversation. This was the rise of platforms like Facebook, Twitter, YouTube, Google, Amazon, Etsy, Apple iTunes and others that gave users a place to share where they could be found by a large audience.[1] Web 2.0 was the age of big tech platforms using the data it collected about us to use algorithms to give us the content we wanted to keep us on their platform for as long as possible to show us ads. These platforms also gave us access to a world audience to share our products, ideas, and content.

Web 2.0은 다양한 유형의 미디어에서 해당 콘텐츠의 제작자와 소비자 간의 양방향 커뮤니케이션의 시작이었습니다. 누구나 세상과 소통할 수 있는 자신만의 플랫폼을 만들 수 있었고 그것은 쌍방향 대화가 되었다. 이것은 Facebook, Twitter, YouTube, Google, Amazon, Etsy, Apple iTunes 및 많은 사람들이 찾을 수 있는 곳을 공유할 수 있는 플랫폼의 등장이었습니다. [1] 웹 2.0은 우리에 대해 수집한 데이터를 사용하여 알고리즘을 사용하여 가능한한 오랫동안 광고를 보여주기 위해 플랫폼에 우리를 유지하고자하는 콘텐츠를 제공하는 빅 테크 플랫폼의 시대였습니다. 이 플랫폼들은 또한 우리에게 우리의 제품, 아이디어, 그리고 콘텐츠를 공유하기 위해 세계 관객들에게 접근할 수 있게 해주었다.

Web 3.0 was coined by Ethereum co-founder and Polkadot creator Gavin Wood in 2014.[2] Web 3.0 is the beginning of the evolution away from being the informational product of big tech to owning your own ecosystem online. Blockchain technology platforms are the primary place where Web 3.0 is being built where content can be monetized but can’t be censored or removed. One tool that is being used is a DAO, or “Decentralized Autonomous Organization.” This is a community-led entity that has no central authority. A DAO is a fully autonomous and transparent that uses smart contracts that lay the foundational rules, execute the agreed upon parameters, along with proposals, voting, and the code itself can be publicly audited that is used in the DAO.[2]

Web 3.0은 Ethereum 공동 설립자이자 Polkadot 창시자인 Gavin Wood가 2014년에 만들었습니다.[2] Web 3.0은 빅 테크의 정보 제공 제품에서 온라인으로 자체 생태계를 소유하는 것으로 진화의 시작입니다. 블록체인 기술 플랫폼은 콘텐츠로 수익을 창출할 수 있지만 검열하거나 제거할 수 없는 웹 3.0이 구축되는 주요 장소입니다. 사용되는 도구 중 하나는 DAO 또는 "분산형 자율 조직"입니다. 이것은 중앙 권한이 없는 커뮤니티 주도 엔티티입니다. DAO는 기본 규칙을 설정하고 제안, 투표 및 코드 자체와 함께 합의된 매개변수를 실행하는 스마트 계약을 사용하는 완전히 자율적이고 투명하며 DAO에서 사용되는 코드 자체를 공개적으로 감사할 수 있습니다.[2]

In Web 3.0 your digital identity is not connected to your online identity as blockchains are public the wallets used on them for transactions are not linked to a personal identity which stops the ability to track your personal online actions by algorithms. Non-fungible tokens (NFTs) opens the potential for selling unique digital products to customers. Cryptocurrencies returns value and monetary policy to owners of the currency and removes power from Central Banks. DeFi opens up the world of finance to everyone with replacement product alternatives to the monopolies that investment banks currently hold. The Metaverse is the final goal of Web 3.0 as a decentralized online digital reality that has all the elements of the real world. Web 3.0 is the process of the decentralization of the World Wide Web and the removal of the final gate keepers on big tech platforms.

Web 3.0에서 블랙체인이 거래를 위해 사용된 공개된 지갑이 알고리즘에 의하여 온라인상 당신의 개인적인 행위를 추적할 기능을 중지하는 개인적인 인식체에 연계결하지 않기 때문에 당신의 디지털 인식체는 당신의 온라인 인식체에 연결되지 않습니다. Non-fungible (불대체)토큰 (NFT)은 고객에게 고유 한 디지털 제품을 판매할 수있는 가능성을 열어줍니다. Cryptocurrencies는 통화 소유자에게 가치와 통화 정책을 반환하고 중앙 은행에서 권한을 제거합니다. DeFi는 투자 은행이 현재 보유하고  있는 독점에 대한 대체 제품 대안으로 모든 사람들에게 금융 세계를 열어줍니다. 메타버스는 현실 세계의 모든 요소를 갖춘 탈중앙화된 온라인 디지털 리얼리티로서 웹 3.0의 최종 목표다. 웹 3.0은 월드 와이드 웹의 분산화와 빅 테크 플랫폼에서 최종 문지기를 제거하는 과정입니다.