나의 이야기

How the blockchain is revolutionising digital chess 블록체인이 디지털 체스를 혁신하는 방법

효성공인 2022. 1. 20. 15:04

 

How the blockchain is revolutionising digital chess 

   블록체인이 디지털 체스를 혁신하는 방법

 

It’s been referred to as the “Queen’s Gambit effect”: in the aftermath of the breakout success of the October 2020 Netflix show about fictional, struggling chess grandmaster Beth Harmon, the game of chess went through its very own moment of global momentum.

"이를 "여왕의 갬빗 효과"라고 합니다": 2020년 10월 Netflix 쇼에서 허구의 고군분투하는 체스 그랜드 마스터 Beth Harmon에 대한 획기적인 성공의 여파로, 체스 게임은 전 세계적인 추진력의 고유한 순간을 겪었습니다.

 

One US toy company reported that its sales of chess sets had soared by 1,048 per cent. Another analysis has found that, in the four months following the series’ debut in the UK, the number of people joining popular chess-playing websites grew exponentially; similar effects were observed in other countries.

한 미국 장난감 회사는 체스 세트 판매가 1,048% 급증했다고 보고했습니다. 또 다른 분석에 따르면 이 시리즈가 영국에서 데뷔한 지 4개월 만에 인기 있는 체스 게임 웹사이트에 가입하는 사람들의 수가 기하급수적으로 증가했습니다. 다른 국가에서도 유사한 효과가 관찰되었습니다.

Trending TV shows aside, furlough-induced free time and stay-at-home lockdown orders brought about by the global pandemic were almost certainly factors in increasing numbers of people ordering new sets, or dusting off their old chess boards – physical or digital – and pushing the pieces.

유행하는 TV 프로그램은 제쳐두고, 세계적인 유행병으로 인한 휴가로 인한 자유 시간과 집에서의 폐쇄 명령은 새로운 세트를 주문하거나 오래된 체스 보드 (물리적 또는 디지털)를 털어 내고 조각을 밀어내는 사람들의 수를 증가시키는 거의 확실한 요인이었습니다.

Chess games started flooding the internet: on game live-streaming platform Twitch, chess streams became ubiquitous and professional chess player Hikaru Nakamura quickly raked in 1.3 million followers. Rather than gawping at high-octane Battlefield missions, video-game fans were enthralled by French defences and flawless four-move checkmates.

체스 게임이 인터넷에 넘쳐나기 시작했습니다. 게임 생중계 플랫폼 Twitch에서 체스 스트림이 보편화되었고 전문 체스 선수 Hikaru Nakamura가 빠르게 130만 팔로워를 확보했습니다. 비디오 게임 팬들은 활기가 넘치는 한 Battlefield 임무를 멍하니 보기보다 프랑스 수비진과 흠잡을 데 없는 4단 체크메이트(외통수에 갇힌 장군)에 매료되었습니다.

 

It is no big surprise that chess has gone digital, explains Ilya Merenzon, CEO of World Chess, which has organised several World Chess Championships, and runs the International Chess Federation’s exclusive online gaming platform FIDE Online Arena.

여러 차례 세계 체스 선수권 대회를 조직하고 국제 체스 연맹의 독점 온라인 게임 플랫폼인 FIDE 온라인 아레나를 운영하는 World Chess의 CEO Ilya Merenzon은 체스가 디지털화되었다는 사실은 그리 놀라운 일이 아닙니다.라고 설명한다 

“Chess was the first ever computer game in the world,” he says. Already in the 1950s, British computer science pioneer Alan Turing had been hard at work to create a chess-playing program; go back further in time, and you’ll find that Charles Babbage was toying with the idea of building a “machine that should be able to play a game of purely intellectual skill successfully such as… chess” in the 1860s. But the scale of chess’s current digitisation is staggering: Merenzon says that the ratio of physical versus digital chess players today “could be as much as one to 100,000.”

체스는 세계 최초의 컴퓨터 게임이었습니다."라고 그는 말합니다. 이미 1950년대에 영국의 컴퓨터 과학 개척자 Alan Turing은 체스 게임 프로그램을 만들기 위해 열심히 일했습니다. 시간을 더 거슬러 올라가면 Charles Babbage가 1860년대에 "체스와 같은 순전히 지적 기술의 게임을 성공적으로 할 수 있어야 하는 기계"를 만드는 아이디어를 가지고 놀고 있다는 것을 알게 될 것입니다. 그러나 현재 체스의 디지털화 규모는 어마어마합니다. Merenzon은 오늘날 실제 체스 플레이어와 디지털 체스 플레이어의 비율이 "1대 100,000이 될 수 있습니다.

"Chess was the first ever computer game in the world"

Ilya Merenzon, CEO at World Chess

"체스는 세계 최초의 컴퓨터 게임이었다." 일리야 메렌존, 세계 체스의 CEO

 

Even more compelling to witness has been the emergence of a specific aspect of the nexus(결합) between chess and the digital world: the growing overlap between chess fans and cryptocurrency evangelists(전도사).

더욱 주목할 만한 것은 체스와 디지털 세계 사이의 연관성의 특정 측면의 출현이었습니다. 즉, 체스 팬과 암호화폐 전도사 사이의 중첩 증가입니다.

Rising-star chess grandmasters such as Alexandra Botez, have made no mystery of (숨기지 않다)their fondness for cryptocurrency technology; Botez herself played – and won – a much-hyped(과장돈) Twitch-streamed chess game against Vitalik Buterin, the inventor of the Ethereum cryptocurrency network. Chess tournaments have also been held where the prizes were denominated(표시하다) and paid in cryptocurrency.

알렉산드라 보테즈(Alexandra Botez)와 같은 떠오르는 스타 체스 그랜드마스터는 암호 화폐 기술에 대한 애정을 숨기지 않았습니다. Botez 자신은 Ethereum 암호 화폐 네트워크의 발명가인 Vitalik Buterin을 상대로 과대 광고된 Twitch 스트리밍(중계) 체스 게임을 플레이하고 이겼습니다. 상금이 암호화폐로 표시되고 지급되는 체스 토너먼트도 개최되었습니다.

“We see a very high overlap between computer scientists and people who like computer science and cryptography (암호작성술)and chess players,” says Sean Ford, COO of blockchain technology company Algorand. “There is a way of thinking about people who become very strong at chess – they think through not just the first move, but the interrelationship between that move and all future moves – and when you look at cryptography and cryptocurrency, you find that the people who build really good tech in the blockchain space and innovation in the blockchain space, they’ll have a similar way of thinking.”

블록체인 기술 회사인 알고랜드(Algorand)의 COO인 션 포드(Sean Ford)는 "컴퓨터 과학자와 컴퓨터 공학, 암호학, 체스 선수를 좋아하는 사람들 사이에 매우 높은 중복 부분이 있음을 확인했습니다."라고 말했습니다. “체스에서 매우 강해지는 사람들에 대해 생각하는 방식이 있습니다. 그들은 첫 번째 움직임뿐만 아니라 그 움직임과 미래의 모든 움직임 사이의 상호 관계를 생각합니다. 그리고 암호화와 암호 화폐를 볼 때 사람들이 블록체인 공간에서 정말 좋은 기술을 구축하고 블록체인 공간에서 혁신을 구축하는 사람들은 비슷한 사고 방식을 가질 것입니다.

But the relationship between cryptocurrency and chess could soon go beyond being a curious happenstance. The digitisation of the game of chess is an exciting opportunity, but also a challenge, in that it dramatically expands the number of players around the world – players whom international chess organisations want to cater(끌어들이다,채우다) to, engage with and bring into the fold(접는부분) of professionals in some cases. But how to do that quickly, efficiently and securely? It turns out that crypto – and crypto’s backbone(척추 중심축, 근간), the blockchain, might have the answer.

그러나 암호 화폐와 체스의 관계는 호기심 많은 우연을 넘어설 수 있습니다.   

국제 체스 조직이 수용하고, 참여하고, 어는 경우에는 전문가의 영역으로 끌어들이기를 원하는 전 세계 플레이어의 수를 극적으로 확장한다는 점에서  체스 게임의 디지털화는 신나는 기회인 동시에 도전이기도 합니다. 그러나 이를 빠르고 효율적이며 안전하게 수행하는 방법은 무엇입니까? 암호화폐와 암호화폐의 백본인 블록체인에 답이 있을 수 있습니다.