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Law Of Supply And Demand

효성공인 2019. 12. 31. 14:18

Law Of Supply And Demand


The laws of supply and demand are foundation economic principles that is the primary motivation for producers and consumers in making their decisions. 

The law of demand says the higher the price of a product the less customers will want of a product or service. Demand is set from the law of diminishing value versus price, consumers prioritize essential needs first and purchase additional items with disposable income left over. As prices rise demand for a good or service decline based on its marginal utility. 

The market demand curve chart shows the quantity of demand for different tiers of pricing for total available customers.

공급과 수요의 법칙은 생산자와 소비자의 의사결정에 있어서 주된 동기인 기초적인 경제원칙이다.
수요 법칙에 따르면 제품의 가격이 높을수록 고객은 제품이나 서비스를 덜 원하게 될 것이다. 수요는 가격 대비 가치 감소의 법칙에서 설정되며, 소비자는 필수적 필요를 우선시하고 가처분소득이 남아 있는 추가 품목을 구매한다. 가격이 상승함에 따라 한계 효용성에 근거한 재화나 용역에 대한 수요가 감소한다.
시장 수요 곡선 도표는 이용 가능한 총 고객에 대한 서로 다른 가격 계층에 대한 수요량을 보여준다.

Demand curve

Paweł Zdziarski (faxe), Astarot [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/)]

Price changes are shown in lines on a demand curve chart, but don’t signify increases or decreases in demand precisely.

Current demand shifts in magnitude due to trends and changes in popularity, preferences, income, necessity, or competition from technology or copy cats(모방자) not always from increase in price alone. 

The law of supply says that when other factors are kept constant then an increase in prices causes an increase in the quantity created for the market place. Price and quantity available are directly related and create motivation for supply and demand through reward for producing and ability to acquire.  The quantities available respond in the direction of price action for goods and services. Creators and producers are motivated to create and sell a larger quantity of a product to the market for higher prices by growing production capacity to increase profits.

The law of supply is the correlation between quantity that is supplied into the market place and the set price of goods and services and is why their is an upward slope in a supply curve.

The law of supply and demand in the market tries to create an equilibrium between the producers and suppliers of goods and services and the consumers of goods and services. In a free market prices should settle into an efficient level that motivates producers to bring the goods to the market and the consumer is willing to pay to possess the goods. Prices should rise on increased demand or scarcity and prices should fall on decreased demand or over supply.

Prices should meet where supply and demand finds a buyer and a seller that agree on a transaction. 

This is how the free market is supposed to work based on the law of economics. 

가격 변화는 수요 곡선 차트의 선에 나타나 있지만 수요의 증가 또는 감소를 정확하게 나타내지 않는다.
인기, 선호도, 수입, 필요성 또는 기술과의 경쟁이나 모방 고양이의 경향과 변화로 인한 현재의 수요의 규모 변화는 항상 가격 상승만으로 인한 것은 아니다.

공급의 법칙에 따르면, 다른 요소들이 일정하게 유지될 때, 가격 상승은 시장을 위해 만들어진 수량의 증가를 야기한다고 한다. 이용 가능한 가격과 양은 직접 관련되며 생산에 대한 보상과 획득 능력을 통해 수요와 공급의 동기를 창출한다. 사용 가능한 수량은 재화와 용역에 대한 가격 조치의 방향에 대응한다. 창조자와 생산자들은 이윤을 증가시키기 위해 생산 능력을 증가시킴으로써 더 많은 양의 제품을 만들어 더 높은 가격에 팔려고 한다.

공급의 법칙은 시장에 공급되는 수량과 정해진 재화와 용역의 가격 사이의 상관관계로, 공급 곡선의 상승 기울기가 그것이다.

시장의 수요와 공급의 법칙은 상품과 서비스의 생산자 및 공급자, 그리고 재화와 서비스의 소비자 사이에 균형을 이루려고 노력한다. 자유시장에서는 생산자들이 상품을 시장에 내놓도록 동기를 부여하고 소비자들은 상품을 소유하기 위해 기꺼이 돈을 지불할 수 있는 효율적인 수준으로 가격이 안정되어야 한다. 수요 증가나 부족에 따라 가격이 오르고 수요 감소나 공급 과잉에 따라 가격이 하락해야 한다.

가격은 수요와 공급이 거래에 동의하는 구매자를 찾는 곳에서 충족되어야 한다.

자유시장은 이렇게 경제 법칙에 근거하여 작동하게 되어 있다.