The definition of a ‘brand’ is when the name and/or logo of a company is so recognizable that people associate it with a specific feeling and experience which can be both good or bad. Most brands have a confluence of the their name with a logo, and colors that all become familiar. Most of the biggest brands in the world create expectations for customers, employees, and investors for service, quality, taste, and experience.
'브랜드'의 정의는 회사의 이름 및 / 또는 로고가 너무 잘 인식되어 사람들이 좋거나 나쁠 수 있는 특정한 감정과 경험으로 연관지어지는 것입니다. 대부분의 브랜드는 모두가 친숙한 색과 로구의 이름의 합체를 이루고 있습니다. 세계에서 가장 큰 브랜드는 대부분 서비스, 품질, 취향 및 경험에 대한 고객, 직원 및 투자자의 기대치를 창출합니다
Brand equity is the intrinsic value that accrues(누적하다) from customers recognizing a brand logo or name of a company more than a more generic(포괄적) competitor that sales a similar service or products. Brand equity is an asset of intellectual property as the specific value of a name brand is difficult to measure with a specific monetary value as a part of a business. A brand’s equity value can add dramatically to the total valuation of a company due to its notoriety and sales volume based on popularity.
브랜드 자산은 유사한 서비스 또는 제품을 판매하는보다 일반적인 (포괄적) 경쟁 업체보다 회사의 브랜드 로고 또는 회사 이름을 인식하는 고객으로부터 발생하는 본질적 가치입니다. 브랜드 자산은 브랜드의 특정 가치가 비즈니스의 일부로 특정 금전적 가치로 측정하기 어렵 기 때문에 지적 재산의 자산입니다. 유명도 및 인기도에 따른 판매량으로 인해 브랜드의 자산 가치는 회사의 총 평가에 극적으로 추가 될 수 있습니다.
The strongest brands are the ones that become used in place of(대신에) common nouns or verbs. In the 1980’s you did not make a copy you Xeroxed(복사하다) it. In the south you don’t drink a cola you drink a Coke. You don’t go do a search online instead you Google something. These are the highest levels of brand recognition and add a huge edge to a business and its stock as it has built in customers and leveraged(차입금으로 투기한) advertising with residual recognition(남은인식).
가장 강한 브랜드는 일반적인 명사나 동사 대신 사용되는 브랜드입니다. 1980 년대에는 제록스로 복사를 하였으며 사본을 만들지 않았습니다. 남쪽에서는 콜라를 마시지 않고 코카를 마신다. Google 섬씽 대신 온라인으로 검색하지 않았다 . 브랜드 인지도는 최고 수준이며, 고객을 확보하고 이용된 광고로 비즈니스와 주식에 큰 우위를 추가합니다.
Other name brands can make you think of a smell and an atmosphere like Starbucks. Others can make you think of low prices like Wal*Mart or great service like Zappos. McDonald’s might make you think of a familiar and consistent experience and taste anywhere you go when you see one. Apple can make you think of quality and user experience.
다른 유명 브랜드들은 당신에게 스타벅스와 같은 냄새와 분위기를 생각나게 할 수 있다. 다른 사람들은 당신에게 월*마트와 같은 낮은 가격이나 자포스와 같은 훌륭한 서비스를 생각하게 할 수 있다. 맥도널드는 여러분이 맥도널드를 볼 때 어디를 가든 친숙하고 일관된 경험과 맛을 떠올리게 할 것이다. 애플은 당신에게 품질과 사용자 경험을 생각하게 할 수 있다.
In investing a stock with a name brand has a built in edge from a fundamental perspective for repeatable sales and being able in many cases to have higher margins based on demand for their brand. The stock also gets free advertising as investors at all levels know about the company and their business operations through personal experience many times.
투자에 있어서 브랜드라는 이름의 주식은 반복 가능한 판매에 대한 기본 관점에서 우위를 점하고 있으며 많은 경우 브랜드 수요에 따라 더 높은 마진을 가질 수 있습니다. 또한 모든 수준에서 투자자가 여러번의 개인적인 경험을 통해 회사와 비즈니스 운영에 대해 알고 있기 때문에 주식은 무료 광고를받습니다.
When choosing a stock for investment or for your watch list to trade, brand power can be one key parameter to look at. When you look at Warren Buffett’s portfolio it seems that he considers this a lot for his long term investments.
투자나 시계 목록을 거래를 위해 주식을 선택할 때, 브랜드 파워는 살펴봐야 할 중요한 변수 중 하나가 될 수 있다. 워렌 버핏의 포트폴리오를 보면, 그는 그의 장기 투자 때문에 이것을 많이 고려하는 것 같다.