Creative destruction (Also sometimes known as Schumpeter’s gale바람),is a concept of economics which is known primarily from Joseph Schumpeter who was an Austrian economist. The theory of creative destruction originally came from the writings of Karl Marx and it became a popular theory for the business cycle of innovation and destruction.
창조적 파괴는 주로 오스트리아 경제학자였던 조셉 슐페터에게서 알려진 경제학 개념이다. 창조파괴론은 원래 칼 마르크스의 저술에서 비롯되었으며, 혁신과 파괴의 경기순환이론인 대중적인 이론이 되었다.
Schumpeter said that “creative destruction is the process of industrial mutation(변동) that incessantly revolutionizes the economic structure from within(내부적으로부터), incessantly destroying the old one, incessantly creating a new one”. In Marxist theory this economic concept refers more to the big picture of the system of accumulation and destruction of wealth under capitalism.
Schumpeter는 "창조적 파괴는 내부로부터 끊임없이 경제 구조를 혁신하고, 낡은 것을 끊임없이 파괴하며, 끊임없이 새로운 것을 창조하는 산업 돌연변이의 과정"이라고 말했다. 마르크스주의 이론에서 이 경제 개념은 자본주의 아래 부의 축적과 파괴라는 체제의 큰 그림을 더 많이 언급하고 있다.
Karl Marx’s idea of creative destruction or annihilation점멸) states that capitalism destroys and re-configures(형성하다) past economic winners and also devalues current wealth through cycles of war, abandonment, dilapidation(황페화), or economic crashes. These destructive factors reset the markets for the creation of new wealth from entrepreneurs and business innovation.
창조적 파괴나 전멸에 대한 칼 마르크스의 생각은 자본주의가 과거의 경제적 승자들을 파괴하고 재구성하며 또한 전쟁, 포기, 황폐화 또는 경제적 붕괴의 주기를 통해 현재의 부를 평가절하한다고 말한다. 이러한 파괴적인 요소들은 기업가들로부터의 새로운 부의 창출과 사업 혁신을 위한 시장을 재설정한다.
Some current examples of this in the stock market was the rise of Amazon, Netflix, and Apple. The creation and growth of Amazon online shopping was also the destruction of the majority of brick and mortar book stores (기존의 오프라인의 서점)and electronic stores(전자제품 상점) along with the decline in shopping malls. The rise of Netflix first as a mail order movie rental service and then a streaming service was the destruction of the movie rental store business as well as the decline of cable and television networks. Apple iTunes lead to a destruction in record and music stores as well as the iPhone destroying other early smart phone rivals like Blackberry.
현재 주식시장에서 이것의 몇몇 예는 아마존, 넷플릭스, 애플의 상승이었다. 아마존 온라인 쇼핑의 창조와 성장은 또한 쇼핑몰의 쇠퇴와 함께 대다수 벽돌과 박격포 서점과 전자 상점의 파괴였다. 넷플릭스의 상승은 처음에는 우편 주문 영화 대여 서비스로, 그 다음에는 스트리밍 서비스로, 케이블과 텔레비전 네트워크의 쇠퇴뿐만 아니라 영화 대여점 사업의 파괴였다. 애플 아이튠즈는 음반과 음반 판매점에서의 파괴로 이어지며 아이폰은 블랙베리 같은 초기 스마트폰 경쟁상대를 파괴한다.
설명으로 기존의 오프라인에서 매장과 전자제품 상점들이 아마존으로 인하여 파괴되어 옛명성을 아마존 온라인에게 넘겨 주는 현상을 말함
With creative destruction the new replaces the old for a net gain to customers and investors as the new is better than the old, that is why it wins. In trading and investing you want to be going with the trend of where consumer dollars are flowing. Investing in a dying company in the hopes that it returns to former glory is almost always a bad bet. Buying a company that has the potential parabolic growth is the usually the easiest path to wealth if you follow the trend in price action.