거래기술에 관한 정보

Understanding a Balance sheet (Definition and Examples)(대차대조표 이해(정의 및 예제)

효성공인 2021. 2. 10. 15:43

Understanding a Balance sheet (Definition and Examples)(대차대조표 이해(정의 및 예제)

By Frances McInnis

 

Balance sheets can help you see the big picture: the net worth of your company, how much money you have, and where it’s kept. They’re also essential for getting investors, securing a loan, or selling your business.

대차대조표는 큰 그림을 보는 데 도움이 될 수 있습니다. 회사의 순자산, 얼마나 많은 돈을 가지고 있는지, 그리고 어디에 보관되어 있는지 말입니다. 투자자를 유치하거나, 대출을 확보하거나, 사업을 매각하는 데도 필수적입니다

So you definitely need to know your way around one. That’s where this guide comes in. We’ll walk you through balance sheets, one step at a time.

그래서 당신은 확실히 당신의 길을 알아야 합니다. 바로 이 안내서가 나오는 곳입니다. 대차대조표를 한 번에 한 단계씩 보여드리겠습니다.

 

What is a balance sheet?

대차대조표란 무엇인가?

 

The balance sheet is one of the three main financial statements, along with the income statement and cash flow statement.

대차대조표는 손익계산서, 현금흐름표와 함께 세 가지 주요 재무제표 중 하나이다.

A balance sheet gives a snapshot of your financials at a particular moment, incorporating every journal entry since your company launched. It shows what your business owns (assets), what it owes (liabilities), and what money is left over for the owners (owner’s equity).

대차대조표는 특정 시점에 귀사의 재무에 대한 스냅샷을 제공하며, 회사 출범 이후 모든 저널 항목을 통합합니다. 귀사의 비즈니스 소유(자산), 부채(부채) 및 소유자에게 남겨진 돈(소유자의 지분)을 보여 줍니다.

Because it summarizes a business’s finances, the balance sheet is also sometimes called the statement of financial position. Companies usually prepare one at the end of a reporting period, such as a month, quarter, or year.

그것은 기업의 재정을 요약하기 때문에 대차대조표를 재무상태표라고도 한다. 기업들은 보통 월, 분기 또는 연도와 같은 보고 기간의 끝에 하나를 준비합니다.

 

The purpose of a balance sheet

대차대조표의 목적

 

Because the balance sheet reflects every transaction since your company started, it reveals your business’s overall financial health(재무상태). At a glance, you’ll know exactly how much money you’ve put in, or how much debt you’ve accumulated(축적하다). Or you might compare current assets to current liabilities to make sure you’re able to meet upcoming payments.(지불)

대차대조표에는 회사가 시작한 이후 모든 거래가 반영되기 때문에 비즈니스의 전반적인 재무 상태가 표시됩니다. 한눈에 봐도 얼마의 돈을 넣었는지, 또 얼마나 많은 빚을 졌는지 정확히 알 수 있을 것이다. 또는 현재 자산을 현재 부채와 비교하여 향후 지급액을 충족할 수 있는지 확인할 수 있습니다.

The information in your company’s balance sheet can help you calculate key financial ratios, such as the “debt to equity” ratio, which shows the ability of a business to pay for its debts with equity (should the need arise!). Even more immediately applicable is the current ratio: current assets / current liabilities. This will tell you whether you have the ability to pay all your debts in the next 12 months.

회사의 대차대조표에 있는 정보는 기업의 부채 상환 능력을 자본으로 보여주는 "자본 대비 부채 비율"과 같은 주요 재무 비율을 계산하는 데 도움이 될 수 있습니다(필요가 발생할 경우!). 훨씬 더 즉시 적용할 수 있는 것은 경상자산/경상부채의 비율이다. 이것은 당신이 앞으로 12개월 안에 모든 빚을 갚을 능력이 있는지를 말해 줄 것입니다.

You can also compare your latest balance sheet to previous ones to examine how your finances have changed over time. You’ll be able to see just how far you’ve come since day one.

또한 최근 대차대조표를 이전 대차대조표와 비교하여 시간이 지남에 따라 재정 상태가 어떻게 변했는지 확인할 수 있습니다. 첫날부터 당신이 얼마나 멀리 왔는지 알 수 있을 거예요

Further reading: How to Read a Balance Sheet

추가 판독값: 대차대조표 읽는 방법

 

 

 

 

Get crystal clear financial statements every month

매월 명확한 재무제표를 확보합니다.

Financial reporting comes standard with Bench. Get a monthly income statement, balance sheet, and visual reports that provide the data you need to monitor the health of your business.(bench:1.벤치2.판사(석/직)3.(영국 의회에서 특정 정치 집단이 앉는벤치)

재무보고는 Bench와 함께 표준으로 제공됩니다. 비즈니스 상태를 모니터링하는 데 필요한 데이터를 제공하는 월별 손익계산서, 대차대조표 및 시각적 보고서를 받아 보십시오.

 

A simple balance sheet template

.간단한 대차대조표 템플릿(견본 형판)

What goes on a balance sheet

대차대조표상의 내용

All balance sheets are organized into three categories: assets, liabilities, and owner’s equity.

모든 대차대조표는 자산, 부채, 소유주의 자본의 세 가지 범주로 구성된다

 

Assets(자산)

Let’s start with assets—the things your business owns that have a dollar value.

List your assets in order of liquidity, or how easily they can be turned into cash, sold or consumed. Anything you expect to convert into cash within a year are called current assets.(유동자산)

자산, 즉 1달러 가치를 지닌 기업이 소유한 자산부터 살펴보겠습니다.
자산을 유동성 순으로 나열하거나, 얼마나 쉽게 현금으로 바꿀 수 있는지, 판매하거나 소비할 수 있는지 확인하십시오. 1년 이내에 현금으로 전환할 것으로 예상되는 모든 것을 유동 자산이라고 합니다.

 

Current assets include:

현재 자산은 다음과 같습니다.

 

Money in a checking account(당좌예금)

당좌예금의화폐

Money in transit (money being transferred from another account)

송금 중(다른 계좌에서 송금 중)

Accounts receivable (money owed to you by customers)

매출채권(고객이 귀사에 지불해야 하는 돈)

Short-term investments

단기투자

Inventory

재고조사

Prepaid expenses

선급비용

Cash equivalents (currency, stocks, and bonds)

현금성자산(통화, 주식, 채권)

Long-term assets, on the other hand, are things you don’t plan to convert to cash within a year.

반면에 장기 자산은 1년 안에 현금으로 바꿀 계획이 없는 것들입니다.

Long-term assets include:

장기 자산은 다음과 같습니다.

Buildings and land

건물 및 토지

Machinery and equipment (less accumulated depreciation)

기계 및 장비(누계 감가상각액 감소

Intangible assets like patents, trademarks, and goodwill(영업권) (you would list the market value of what fair price a buyer might purchase these for)

특허, 상표 및 영업권과 같은 무형 자산(구매자가 이를 구매할 수 있는 공정 가격의 시장 가치를 나열할 수 있음)

Long-term investments

장기투자

Let’s say you own a vegan(엄격한 채식주의) catering(공급하다) business called “Where’s the Beef”. As of December 31, your company assets are: money in a checking account(당좌예금), an unpaid invoice(청구서) for a wedding you just catered, and cookware, dishes and utensils(기구 도구) worth $900. Here’s how you’d list your assets on your balance sheet:

여러분이 "Where's the Beef"라고 불리는 비건 케이터링 사업을 하고 있다고 가정해봅시다. 12월 31일 현재 귀사의 자산은 당좌예금 계좌에 있는 돈, 방금 주문하신 결혼식에 대한 미지급 청구서, 그리고 900달러 상당의 조리 도구, 접시, 식기류입니다. 대차대조표에 자산을 나열하는 방법은 다음과 같습니다.

 

ASSETS(자산)

Bank account(은행계좌)

$2,050

Accounts receivable(외상매출금)

$6,100

Equipment(장비)

$900

Total assets(총자산)

$9,050

Liabilities(채무)

Next come your liabilities—what your business owes to others.

다음은 여러분의 부채, 즉 여러분의 사업이 다른 사람들에게 빚지고 있는 것입니다.

List your liabilities by their due date. Just like assets, you’ll classify them as current (due within a year) and long-term (the due date is more than a year away).

만기일에 의하여  부채를 나열하십시오. 자산과 마찬가지로 단기로( 만기일 1년 이내)와 장기(기한이 1년 이상 남은)로 분류합니다.

 

Your current liabilities might include:

현재 부채에는 다음이 포함될 수 있습니다.

 

Accounts payable (what you owe suppliers for items you bought on credit(외상으로)

미지급 계정(신용 구매 품목에 대해 공급업체에 빚을 지고 있는 금액)

Wages you owe to employees for hours they’ve already worked

 이미 일한 시간에 대하여 직원들에게 빚을 지는 임금

Loans that you have to pay back within a year
1년 이내에 갚아야 하는 대출금

 

Taxes owed

지불되어저야 하는 세금

 

And here are some (non-current) long-term liabilities:

다음은 일부(비유동) 장기 부채입니다.

 

Loans that you don’t have to pay back within a year

일년이내에  상환할 필요가 없는 대출

Bonds your company has issued

회사가 발행한 채권

 

Returning to our catering example, let’s say you haven’t yet paid the latest invoice from your tofu supplier. You also have a business loan, which isn’t due for another 18 months.

공급의 예로 돌아가서 두부 공급 업체의 최신 청구서를 아직 지불하지 않았다고 가정 해 보겠습니다. 또 다른 18 개월 동안 만기가 되지 않은 사업 대출도 있습니다.

 

Here are Where’s the Beef’s liabilities:

쇠고기의 부채는 다음과 같습니다.(채식주의가 공급하는 사업의 채무: 위의 언급부문에서)

LIABILITIES(채무)

Accounts payable
미지급계정

$150

Long-term debt
장기채무

$2,000

Total liabilities
총부채

$2,150

Equity(자본)

Equity is money currently held by your company. (This category is usually called “owner’s equity” for sole proprietorships(소유권) and “stockholders’ equity” for corporations.) It shows what belongs to the business owners.

자본은 현재 귀사에서 보유하고 있는 돈입니다. (이 범주는 보통 단독소유권의 경우 "소유자 지분"이라 하고, 기업의 경우 "주주 지분"이라고 합니다.) 그것은 사업주의 소유물을 보여준다.

 

Owners’ equity includes:

소유주 지분에는 다음이 포함된다.

Capital (money invested into the business by the owners)

자본(소유자가 사업에 투자한 돈)

 

Private or public stock

사기업 또는 공기업 주식

Retained earnings (all your revenue minus all your expenses since launch)

이익잉여금(모든 수익에서 출시 이후 모든 비용 제외)

Equity can also drop when an owner draws money out of the company to pay themself, or when a corporation issues dividends to shareholders.

오너가 직접 돈을 빼내거나 법인이 주주에게 배당금을 발행할 때도 자본이 감소할 수 있다

For Where’s the Beef, let’s say you invested $2,500 to launch the business in 2016, and another $2,500 a year later. Since then, you’ve taken $9,000 out of the business to pay yourself and you’ve left some profit in the bank.

Where's the Beef의 경우, 2016년에 사업을 시작하기 위해 2,500달러를 투자했으며, 1년 후에는 2,500달러를 투자했다고 가정해 보겠습니다. 그 이후, 당신은 사업에서 9,000달러를 빼내서 돈을 지불하고 은행에 약간의 이익을 남겼습니다.

 

Here’s a summary of Where’s the Beef’s equity:

다음은 소고기의 자본에  대한 요약입니다.

 

OWNER’S EQUITY(오너의 자산 )

Capital(자본)

$5,000

Retained earnings(이익잉여)

$10,900

Drawing(인출)

-$9,000

Total equity(총자산)

$6,900(5,000+10,900-9000=6,900)

The balance sheet equation(대차대조표의 공식)

This accounting equation is the key to the balance sheet:

이 회계 방정식은 대차대조표의 핵심입니다.

Assets = Liabilities + Owner’s Equity

자산=채무+소유주의 자본

Assets go on one side, liabilities plus equity go on the other. The two sides must balance—hence the name “balance sheet.”

자산은 한쪽으로 가고 부채와 자본은 다른 쪽으로 간다. 양측은 균형(Blance)을 맞춰야 한다. 따라서 "대차대조표"라는 이름이 붙었다.

It makes sense: you pay for your company’s assets by either borrowing money (i.e. increasing your liabilities) or getting money from the owners (equity).

즉, 돈을 빌리거나(예: 부채 증가) 소유주(주식)로부터 돈을 받는 방식으로 회사의 자산에 대한 비용을 지불하는 것이 타당합니다.(Asset에는 부채가 포함되어 있다)

 

A sample balance sheet

표본대차대조표(대차대조표의 모범사례)

We’re ready to put everything into a standard template( 조판 형판)(you can download one here). Here’s what a sample balance sheet looks like, in a proper balance sheet format:

모든 것을 표준 템플릿(조판)에 넣을 준비가 되었습니다(여기서 다운로드할 수 있습니다). 적절한 대차대조표 형식의 샘플 대차대조표 형태는 다음과 같습니다.

Nice. Your balance sheet is ready for action.

좋아요. 대차대조표가 준비됐습니다.

Great. Now what do I do with it?

좋아, 이제 어떻게 하지?

Because the balance sheet reflects every transaction since your company started, it reveals your business’s overall financial health. At a glance, you’ll know exactly how much money you’ve put in, or how much debt you’ve accumulated. Or you might compare current assets to current liabilities to make sure you’re able to meet upcoming payments.

You can also compare your latest balance sheet to previous ones to examine how your finances have changed over time. You’ll be able to see just how far you’ve come since day one.

대차대조표에는 회사가 시작한 이후 모든 거래가 반영되기 때문에 비즈니스의 전반적인 재무 상태가 표시됩니다. 한눈에 봐도 얼마의 돈을 넣었는지, 또 얼마나 많은 빚을 졌는지 정확히 알 수 있을 것이다. 또는 현재 자산을 현재 부채와 비교하여 향후 지급액을 충족할 수 있는지 확인할 수 있습니다.
또한 최근 대차대조표를 이전 대차대조표와 비교하여 시간이 지남에 따라 재정 상태가 어떻게 변했는지 확인할 수 있습니다. 첫날부터 당신이 얼마나 멀리 왔는지 알 수 있을 거예요

Still uneasy about tackling your balance sheet? Try a bookkeeping service like Bench. We’ll pair you with a bookkeeper (짝을 이루게 하다 한 편이 되다즉 도움을 주고 받다)who will prepare your financial statements for you—so you’ll always know where you stand.

대차대조표 다루는 게 아직도 불안해요? Bench와 같은 부기 서비스를 사용해 보세요. 우리는 당신을 위해 당신의 재무제표를 준비할 장부 담당자와 짝을 지어 줄 것입니다. 그래야 당신은 항상 당신이 어디에 있는지 알 수 있을 것입니다.